Nooit meer Coolblue

Wij kopen hier zelden echt nieuwe spullen. Bijna alles is minstens tweedehands. En alles wat dan nog kapot mocht gaan, wordt zo mogelijk gerepareerd. Een nieuwe aankoop, is dus wel iets. Zeker als het om grotere bedragen gaat zijn we daar heel voorzichtig mee.

Vorig jaar kocht ik een nieuwe grasmaaier en een gloednieuwe laptop. Beide kocht ik bij Coolblue. Beide apparaten begaven het echter binnen de garantietermijn. Het terugsturen en ontvangen van een gerepareerd (grasmaaier), dan wel nieuw apparaat (laptop) bleek echter nogal wat voeten in de aarde te hebben.

De grasmaaier kwam na een flink aantal telefoontjes van mijn kant zowaar toch nog een dag voor onze adoptiereis aan, waardoor we het inmiddels kuithoge gras gelukkig nog net voor vertrek konden maaien.

De laptop kwam uiteindelijk ook terug (hoewel met bijbetaling en volledig gewist, waarvan we hadden aangegeven dat we dat pertinent niet wilden), maar moesten we noodgedwongen naar familie laten sturen, omdat deze pas na ons vertrek aankwam.

Helaas bleek de nieuwe grasmaaier ook geen degelijk fabrikaat. Na één keer maaien kregen onze huizenoppassers het ding niet meer aan de praat en ook wij kregen hem na thuiskomst niet meer gestart.

En dus mochten we grasmaaier nr 2 terug gaan sturen.

Wat betekent: benzine en olie eruit halen (wat een heel gedoe is), grasmaaier deels demonteren en verpakken in de originele doos. Doos van 25 kilo verplaatsen naar post.nl punt om hem te kunnen verzenden.

Alles bij elkaar is de man er zeker anderhalf uur mee bezig geweest.

En ik ben klaar met die stomme grasmaaiers. Ik wil dat ding niet meer. Want als twee nieuwe apparaten ver binnen de garantie termijn kapot gaan, dan is het gewoon geen deugdelijk ding. Dus gaf ik aan dat ik mijn geld terug wilde en niet die stomme grasmaaier.

Om vervolgens  een mail terug te krijgen van Coolblue, dat die eerste grasmaaier gebruiksschade had en dat er gras op zat toen ze hem terug kregen(Had ik de kapotte grasmaaier een flinke schoonmaakbeurt moeten geven voor ik hem terugstuurde? Had ik er niet mee mogen maaien? Ik heb er namelijk niks geks mee gedaan) en dat ze ‘dus’ maar 75% willen vergoeden of dat rotding gerepareerd weer terugsturen.

Ik weet nog niet precies hoe ik dit aan ga pakken, maar één ding weet ik héél zeker.

ik koop nooit, NOOIT meer iets bij Coolblue.

 

Share
27 Comments

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

19 − 16 =