Orde in huis

Met alle verschillende dingen die ik doe raakten er nog wel eens taken ondergesneeuwd. En dus maakte ik op een perfectionistisch moment een map en verdeelde de een aantal klusjes in groepjes, nam voor elke groep een blad, stopte er multomapblaadjes en plastic hoesjes achter en maakte orde. 

Zo heb ik nu:

  • Administratie gezin
  • Administratie bedrijf
  • Bestellingen (omdat ik bijna alles online koop – inclusief de boodschappen en kinderen constant overal uitgroeien)
  • Reparaties (breek me de bek niet open – er sneuvelt hier van alles)
  • Klusjes (zodat er naast alle reparaties hopelijk ooit ook iets gebeurt met de liggende klusjes).

Het idee is dat ik alles wat nu moet in m’n map schrijf en de todo administratie in zo’n plastic hoesje in mijn map stop. Waarbij ik een wekelijks uurtje per onderdeel besteed.

De klusjes hoeven natuurlijk niet percé ’s avonds gedaan te worden (’s avonds voor iets bellen werkt niet, net zoals de reparatie van zoon zijn rolluik wat boven zijn bed hangt). Het zijn wel allemaal dingen die sneller gaan als je er op kunt focussen. 

Klinkt mooi nietwaar? 

Ik ben benieuwd of het voor ons gaat werken 

...
Share
4 Comments

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf × vijf =